تبلیغات
سایت - ترمز مغناطیسی
سایت
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

مكانیزم متوقف شدن پاندول

لبه ای از صفحه كه بطور عمودی در میدان جلو و عقب می رود را به طول L فرض كنید. با ورود به میدان مغناطیسی به اندازه V = EL = VBL در آن ولتاژ القا می شود. طبق قانون اهم ، چگالی جریان القایی J و میدان الكتریكی القایی بصورت QE = QV*B = J به هم مربوط هستند. جهت جریان به طرف پایین (هم جهت با V * B) یاست. Q  رسانایی ویژه صفحه است. از آنجایی كه این جریان القایی در یك میدان مغناطیسی قرار گرفته است، یك نیروی مغناطیس بر صفحه وارد می شود. مقدار این نیرو در واحد حجم برابر است با:

؟؟؟

كه در خلاف جهت حركت صفحه است.

اثر مقدار رسانایی

اگر رسانایی ویژه مثل رسانایی ویژه مس بزرگ، ولی محدود باشد، صفحه ابتدا كند وسپس متوقف می شود. از آنجا كه جریانهای القایی بصورت RI2 تلف می شود، صفحه به آرامی داخل شكاف آهنربا شده و سرانجام در همان مكانی كه میدان مغناطیسی نمی بود می ایستاد، متوقف می شود. می بینیم كه نیروی مغناطیسی ترمز كننده با Q متناسب است.

سیستم های ترمز

سیستم های ترمز خودروهای سواری بر مبنای شرایط ذیل دسته بندی می شوند:

·        از نظر طراحی و ساخت

·        از نظر اصول عملكردی

اصول طراحی

شرایط عملكردی تجهیزات سیستم های ترمز خودروها، مطابق با استاندارد های تدوین شده، به سه سیستم دسته بندی می گردند:

·        سیستم ترمز معمولی یا پایی (BBA)

·        سیستم ترمز ثانویه (HBA)

·        سیستم ترمز دستی (FBA)

سیستم ترمز معمولی

سیستم ترمز معمولی یا پایی به جهت كاهش سرعت خودرو، ثابت نگهداشتن آن در یك سطح و توقف خودرو بكار می رود.

سیستم ترمز ثانویه كمكی

در صورت عدم عملكرد سیستم ترمز معمولی، سیستم ترمز ثانویه بایستی عملكرد سیستم را بعهده گرفته و هم چنین قادر به ایجاد نیروی ترمزی مطلوب و فقط به جهت كاهش سرعت را داشته باشد.

سیستم ترمز دستی

سیستم ترمز دستی به جهت نگهداری خودرو در حالت توقف و پایداری آن بكار می رود.

اصول عملكرد سیستم

بسته به نحوه استفاده از سیستم ترمز بطور كامل، جزئی و یا انرژی، ماهیچه های پا، این سیستم به گروههای زیر دسته بندی می گردد:

·        سیستم های ترمز پایی

·        سیستم های ترمز تقویتی

·        سیستم های ترمز تقویتی بوستری

سیستم های ترمز پایی

این نوع سیستم ترمز در داخل اتاق خودرو تعبیه شده و بر روی چرخ ها عمل می كند.

سیستم ترمز تقویتی بوستری

این نوع سیستم ترمز در خودروهای سواری و نیز خودروهای باربری سبك بكار می رود.

سیستم ترمز تقویتی

عمده كاربرد این نوع سیستم ترمز در خودروهای سنگین و كامیون می باشد، ولی در برخی از خودروهای سواری بزرگ كه دارای سیستم ترمز (ABS) می باشند بكار برده شده است.طراحی سیستم ترمز

سیستم ترمز با توجه به نیازمندیهای خودرو و ضروریات ذاتی خود سیستم طراحی می شود.

ساختار مكانیكی ترمز گیری

استانداردهای مخصوصی، ساختاربندی مكانیكی سیستم ترمزگیی را در فاصله ما بین آغاز فعالیت كنترلی ترمز و پایان عمل ترمزگیری مشخص می كند.

شروع پروسه ترمزگیری

نقطه ای كه در آن نیروی ترمزی بر مكانیزم كنترل در t0  اعمال شده و تاثیر می گذارد.

زمان پاسخ دهی اولیه سیستم

این زمان برابر است با t1 – t0 كه برابر اختلاف مدت زمانی است كه نیرو شروع به تاثیر گذاری بر مكانیزم كنترلی كرده و مدت زمانی كه نییروی ترمز فعال شده ، اعمال می شود.

زمان اعمال فشار ترمزی

این زمان برابر است با t1 – t1 كه برابر اختلاف مدت زمان اعمال اولیه نیروی ترمزی و حصول فشار مورد نیاز ترمزگیری می باشد.

مدت زمان كلی ترمزگیری

برابر اختلاف مدت زمانی (t



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

          
دوشنبه 6 دی 1389
جمعه 10 شهریور 1396 01:20 ب.ظ
Appreciate the recommendation. Will try it out.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 08:49 ق.ظ
It's an remarkable article for all the internet viewers; they will obtain benefit from
it I am sure.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 10:13 ب.ظ
Hi every one, here every one is sharing these familiarity, so it's fastidious to read this web site, and I used to go to see this webpage
daily.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی